prodaja robe: kako prodavci koriste nasu podsvest ptotiv nas….

Moramo biti svesni toga da dekoraciju i opremaje prodavnica ne rade dizajneri, nego timovi psihologa… evo par primera:

 

Manipulacije  kojima ste izloženi svakog dana čim uđete u supermarket…

1. Kolica su prevelika

Kolica su izmišljena 1938. godine i tada su bila mnogo manja nego danas. Ali ona nisu slučajno takva. Prazna kolica će vas podsvesno naterati da kupujete više i potrošite više!

2. Manipulišu bojama kako biste pomislili na rasprodaje

Boje su veoma moćne a njihov uticaj na vas je ogroman. Tako su prodavnice uspele da crvenu povežu sa rasprodajama i skoro pa nećete moći da se udržite kada je vidite.

3. Postavljaju voće na ulaz u radnju

U većini prodavnica su voće i povrće na samom ulazu. Zdrava hrana, jarke boje i mirisi dokazano povećavaju potrošnju.

4. Namerno komplikuju cene

Neke stvari su zapakovane, neke se prodaju na kilo, a neke na komad. To namerno rade da biste teže uporedili cene.

5. Pogledajte kako je povrće poređano

Poređano je tako da pomislite da samo što je ubrano i da je vrlo sveže. A nije!

6.Tu je i cveće

Obično se nalazi na ulazu u radnju i prodavnice tako žele da vas opuste kako biste se osetili kao kod kuće. A to znači da ćete i opušteno trošiti.

7. Oni žele da ogladnite

Zato će se kroz prodavnicu osećati miris svežeg hleba iz pekare. Kada ste gladni sve vam se jede i sve želite da kupite.

8. Teraju vas da hodate

Važne namirnice poput hleba i mesa su uvek na kraju prodavnice. Tako ćete morati da prođete pored mnogih proizvoda i ostanete duže u prodavnici.

9. Mislite da idete brzo, ali…

Ali ne idete! Neke prodavnice će namerno postaviti manje pločice na odeljenju skupe robe. Vaš mozak registruje zvuk koji prave kolica. Zbog manjih pločica ćete misliti da idete brzo, a zapravo ćete ići sporije i duže gledati u police sa skupim stvarima. Jezivo!

10. Hodate na levo

Velika većina prodavnica je napravljena tako da hodate sa desna gde je ulaz na levo gde je izlaz. Ni to nije slučajno pošto ljudi po pravilu kupuju stvari sa desnih polica.

11. Manipulišu decom


Skupe stvari, poput žvaka i čokoladica, se nalaze na visini dečijih očiju. Kao i pored kase kada se već malo unervoze pa ćete im nešto kupiti samo da biste ih smirili.

12. Mislite da je jeftino ali nije

Većina ljudi je u žurbi i kupiće stvari koje su istaknute kao povoljne. Ali one često uopšte nisu povoljne, samo ljudi nemaju vremena da provere.

13. A što dobro ide zajedno

Oni će namerno postaviti zajedno neke proizvode. Recimo pivo i čips. Pa kako da ih ne kupite kada tako dobro idu zajedno .

14. Meso i riba se prodaju ispred belih zidova

Tako izgledaju svežije

15. Ponovo te boje

Neke boje će uticati na vaše stanje svesti. Recimo tople boje će učiniti da više razmišljate. O tome šta ćete kupiti, jasno. Zato će upravo u te boje ofarbati zidove u delu radnje gde bi voleli da provedete nešto više vremena. Takođe, dodaće posebne lampe da bi povrće izgledalo zelenije.

16. A tu je i muzika


Recimo francuska muzika u delu za vina koja asocira na skupa vina i putovanje.

17. I za kraj nagrada

Nagradite sebe dobrom kupovinom jedne skupe čokolade koja samo na vas čeka na pultu kod kase. Prijatno!

izvor: Domino

 

7 thoughts on “prodaja robe: kako prodavci koriste nasu podsvest ptotiv nas….

  1. Dobro, to sve znamo. Kao i zašto prostor izmedju eskalatora pune gomilama keksića i čokoladica. Ali, često nemamo baš mnogo izbora. Svi prodaju više-manje sličan kvalitet, sličnog porekla i bajatosti. I opet, više-manje: sve je smeće. Ne-smeće košta. Jako puno. Samim tim, većina disciplinovano kupuje smeće i uljuljakav se u sliku lažnog obilja.

    S druge strane, kupovina je kao kocka, alkohol ili bilo koji drugi porok. Sve ti je primamljivo u izlogu, a na tebi je da odlučiš hoćeš li ili nećeš. I koliko ćeš.

    1. jeste Baklavice…. i sve to znamo, ali ustanovih da imam odskora i dosta mladjih citalaca… pa ko velim, da ne propustim da podsetim, jer, i oni to sve vec znaju, ali mozda treba istaci nekako u prvi plan…. gledam ovu moju decu… odrasli su uz mene (nas) ali ih taj sareni svet jos uvek ponekad privlaci, prevari… pa ko velim, samo da kazem…. 🙂

      1. pa, u principu uopste nisi bespomocna ! cim osvestis problem, on prestaje da bude problem… „nemanje“ je samo misaoni problem…. nije stvaran, barem ne sto se hrane tice… ako shvatimo da bez problema mozemo dan da preguramo sa sakom necega (oko 300 grama) i vodom, onda ujedno i shvatimo da nismo u stvari ugrozeni ! mediji nas napadaju sa svih strana i stvaraju sliku ugrozenosti: od nestasice hrane, od oluja, od lopova, od imanja medicinske pomoci – od nemanja medicinske pomoci…. sve je to „spinovanje“… i ono ne-smece moze na pijacama (mislim i kod tebe…) bez vecih problema da se nabavi, a i u samouslugama ima pomalo stvari koje se smeju upotrebljavati… u stvari i nije toliko kriticno koliko hoce da ga predstave…. problem jeste sa decom… prosto ne veruju da nije sve jestivo (moji imaju 24 i 25 i 13… pa ovaj najstariji nije verovao dok slucajno nismo otkrili da je alergican u sustini na psenicu…. pa da vidis kako je sam shvatio da nije nista posebno izostaviti hleb iz ishrane… a mislio je da ce skapati jadan gladan…. 🙂 )
        mnogo mi je trebalo da shvatim da mi deca nece oboleti ako im ne kuvam 3-5 obroka na dan…. i dosta mi je trebalo da skontam da u stvari treba da jedem sto vise sirove hrane… pogotovo leti, to je zimi teze izvesti jer ti postane hladno…. ali to se kompenzuje supama i cajevima…. meda, jecmenog slada, voca…. svega toga treba u manjim kolicinama nego sto sam ranije mislila… a onda sam pocela da eksperimentisem ja sama, pa onda i cela porodica… u sustini nam treba mnogo manje hrane nego sto je uzimamo, i drugacije, a treba shvatiti da je ono sto nam nude od sarenisa u stvari smece…. a onda shvatis da smece i ne zelis da uneses u svoj dragoceni organizam… i nisi bespomocna !
        samo se onda u jednom trenutku pocnes osecati kao stranac u sredini u kojoj vec izvesno vreme zivis…. i ponekad ceznes da se ponovo utopis u tu sredinu i da budes kao svi drugi…. i onda u jednom trenutku shvatis da si se „pobudila“ i da nema vise povratka na predjasnje stanje, i da ima itekako i drugih nacina, alternativa, izlaza…. samo onako uspavani nismo videli….

  2. Sećam se one afere, američke, engleske, svejedno, kada su prodavačice masovno počele da obolevaju od karcinoma . utvrdjeno je da su butici osvežavani mirisima s muškim hormonima, kako bi se žene duže zadržavale u kupovini.

Постави коментар