Nedodjija

blog o alternativama…

analize uzoraka vode u Novom Sadu….

25 коментара

UNIVERZITET U NOVOM SADU – PMF

Laboratorija

Danas su nam testirali kvalitet vode za piće…
Došao čovek, prvo izmerio tvrdoću česmovače – 454 i Aqua Vive koja se tu slučajno zadesila – 348 od max 50…
Zatim se elektrolizom došlo do ovoga:

U prvoj čaši je voda iz česme.
U drugoj Aqua viva.
U trećoj kontrolni uzorak koji je dobijen preko posebne aparature.

Onaj gornji sloj su razni hemijski otrovi i slično – deterdženti, teški metali, rđa, azbestna vlakna…
Voda je plava zbog hlora. Mi smo jedni od retkih u evropi koji hlorišu a ne fluorišu vodu. Hlor je otrov, btw.
Ono crno što tako zabavno lebdi u čaši su mrtve (biloški neškodljive) fekalije, jel’te, govna…

Litar „kupovne“ flaširane vode je oko 30 din.
1000 litara vode iz česme je takođe 30 dinara.

I pored fekalija, voda iz česme je bakterijski ispravna za piće, nije ustajala.

Naravoučenije…
Voda iz česme je jeftinija i bolja. Ali ne dovoljno dobra.
Dobre vode – NEMA.

Jedino ako pljunete nekih 800 evra za neku skalameriju, onda dobijete vodu kao u trećoj čaši (ono žuto su minerali i metali).

Povećan unos hlora pospešuje rak dojke zbog veze sa masnim tkivima.
Teški metali iz vode, rđa iz cevi i slično talože se u organizmu i zajedno sa mastima zakrčuju krvne sudove.
Oboljenje bubrega, pored oboljenja krvnih sudova je jedno od vodećih u Srbiji, naročito u Vojvodini.

P.S. U svim sokovima i ostalim pićima je 99% baš ta ista voda iz česme… kao i u pivu… i bilo gde… you cannot hide …!

Аутор: nedodjija

blog o zivotnim alternativama...

25 thoughts on “analize uzoraka vode u Novom Sadu….

  1. auuuu…. ostadoh bez reči, a znaš i sama da mi se to retko desi…

  2. ja donosim vodu sa izvora. kad nisam u prilici onda odem direktno ispred vodovoda i sipam vodu iz njihovog bunara. . Na tom mestu voda je dobra jer nema ove fekalije i okside koje pokupi usput dok prolazi kroz neispravne cevi. Vodu sipam u one balone od tvrde plastike koja lici na bakelit ali najbolji su stakleni, ko ima

  3. Autoru teksta: informiši se kakav uticaj fluor ima na organizam.

    • dobro ti meni dosla !
      da… fluor… vise puta sam tu temu nacinjala ovih godina, a jedan od najcelovitijih tekstova je dala Ivona Zivkovic
      ne znam koliko fluora ima u novosadskoj vodi, ali sam cula od ljudi koji imaju veze sa beogradskim vodovodom da se beogradska voda ne fluorise… ali da se zato flasirane vode fluorisu…opet ne znam u kojoj meri, i da li postrojenja „stede“ pa ga ne ubacuju… takodje je tesko naci pastu za zube koja nije flourisana… a mislim da je lakse napraviti takvu pastu za zube sam, nego je traziti po prodavnicama….
      recimo ovako:
      2 kasike sode bikarbone
      2 kasike suvog lista od zalfije
      1/2 kasicice zelene gline (mora biti jako fina, moze se prosejati uz pomoc najlon carape)
      4 kapi etarskog ulja mente
      5-6 karanfilcica….
      🙂

  4. KUPIO SAM NEKE PASTE OD HIMELAYA FIRME IZ SRI LANKE,ONI STAVJAJU NEKI PRIRODNI FLUOR,CUDNA JE PASTA I LJUTKASTA

  5. Bojim se da je ovo totalna izmišljotina. Zašto ne navedete broj analize, izdat dana tog i tog, sa potpisom tog i tog? Zato što to nemate pa lupetate! A elektrolizom se ne radi analiza vode, jer SVAKA voda ima minerale, a oni se elektrolizom izdvajaju! To su koristili i neki moroni koji su nudili potpuno ptraznu vodu, kao destilovanu, pa su Minakvu ubijali strujom. Uostalom, da je voda potpuo demineralizovana i da pijemo takvu vodu i kosti bi nam se vrlo brzo demineralizovale, pa da viš onda sranja! Dakle, ovo se zove UZNEMIRAVANJE JAVNOSTI! I ne jedite govna, nego pijte vodu, pivo, sokove….

    • dobro mi dosao Zorane !
      informaciju sam nasla ovde:
      https://www.facebook.com/sturbek?hc_location=stream sa datumom 26.6.13.
      a fleke posle pranja na casama,sudovima, sudoperi i u mehanickom (staklenom) situ na cesmi i slicne pojave su me navele da ovaj clanak stavim na blog…
      prema tome: nista od ovoga nije izmisljeno…. i naravno da nije uznemiravanje javnosti…. cevi vodovoda ( niti jednog u Srbiji) nisu u dobrom stanju, zastarele su, od problematicnih materijala i ne odrzavaju se kako treba (besparica je samo jedan od sporednih razloga za ne cinjenje toga – mislim odrzavanja…)
      niko nije rekao da treba piti destilovanu vodu – ne znam odakle ti takav zakljucak….?!
      a drugo: budes li se ikada vise oglasio ovakvim recnikom na mom blogu, prosto cu komentar izbrisati !
      drago mi je sto si svratio…. sledeci put bolje argumentuj svoje stavove molim te….
      obavestavanje i razmisljanje nije uznemiravanje… ako nemas pojma o nekoj opasnosti, ne mozes nista uciniti da sebe i svoju porodicu zastitis, a ovakve pojave, kao nedovoljno cista vode se mogu relativno lako ispraviti…. bilo koji prost filter za vodu, uz dodatak zeolita i aktivnog uglja ce umnogome procistiti cesmensku vodu… prosto treba reci da vodu treba doraditi, a kome je stalo – naci ce nacina da to i uradi…
      svako dobro ti zelim !

  6. Draga Nedođijo (da li mi se to obraća tužna zemlja Srbija?!)
    Ja znam da svoj jezik i svoj rečnik prilagodim. Od prefinog do pregrubog. Kada se radi o neutemeljenim naklapanjima onda moram da priznam – retko se uzdržavam. Ali pošto mi se obraća žensko, evo, biću pristojan i uglađen.
    Pa ako idemo redom, bilo bi ovako: neki FB post je relevantan izvor informisanja? Hmm… O takvom „informisanju“ sam i govorio kada spomenuh da je „uznemiravanje javnosti“ krivično delo. To nije uzbunjivanje, pištaljka, to je neutemeljeno pisanje neinformisanih osoba koje svoje paranoje žele da plasiraju kao univerzalnu istinu.
    idemo dalje: fleke na čašama posle pranja? Pa da, naravno! To ćeš videti i ako pronađeš neki nezagađeni izvor vode, negde na nekoj planini, pa tamo opereš čašu i pustiš je da se osuši. I u vodi, kako god ti to zvučalo ima „suve materije“, minerala. Znaš kako se iz mra izdvaja so? Voda se pusti u ograđeni deo, plićak, pa onda prirodno ispari, a ostane so… Tako je i sa svim mineralima. Voda ispari, a onda ostanu „fleke“.
    Dalje: ono o komadićima nečega na situ u slavinama – tu si potpuno u pravu. To su komadi metala nastali korodiranjem vodovodnih cevi. Ni meni se to ne sviđa, pa zato tu vodu i ne pijem.
    Dalje: ovoga puta sam, vidiš, malko uzdržan u „izlaganju“, ali pošto ti se svakako neće svideti pretpostavljam da ćeš u svom „razmišljanju i obaveštavanju javnosti“ (ovo je bio citat) ovo i izbrisati.
    Ja svoju porodicu štitim tako što vodu kupujem, ne koristim onu iz česme. Moja žena je imala pesak u bubrezima, pa od kada pije samo kupovnu vodu peska više nema. Preporučujem da se ne pije stalno ista vode, zbog unosa različitiog sadržaja minerala.
    E, da! Filteri!
    Mislim da je čitava priča o „užasima koji žive u vodi“ krenula od lobija proizvođača filtera! Naime, svi se hvale kako iz vode otklanjaju sve redom. Tako, uklanjaju i MINERALE koji su neophodni ljudskom organizmu. Pisao sam već o demineralizaciji, pa da se ne ponavljam.
    Želim ti ugodan dan, gucni slobodno čašu vode, a ako hoćeš doneću ja i čašu piva, pa može da se nazdravi.

    • xaxaxaxaxa… da, obraca ti se Srbija, samo nije tuzna ! procunjaj malo po blogu – cisto da me upoznas…. znam sta su minerali u vodi… ali pokusavam uprkos svemu da pijem cesmensku vodu… ima nas dosta koji pokusavamo da nadjemo dodatna resenja za manje ili vise sitne zivotne probleme – jedan od njih je i cistoca pijace vode…. voda je „blatnjava“ i treba je doraditi… a flasirana – pa ne znam… za sada je ne uzimam…
      to sto mi je povod bilo pisanje na fb ne umanjuje sustinu same teme – problem postoji, i ne potice od proizvodjaca filtera… realan je i da se realno resiti… gde si pisao jos o „uznemiravanju javnosti“ ne znam, ali – hajde povecaj malo rezoluciju… nije sve u zivotu smrtonosni problem…(mada ih imamo…) ali i oni drugi nisu za potcenjivanje – treba ih resavati… jednog po jednog, i to cesto svako za sebe, nemamo na koga da cekamo da nam probleme resi…
      a ovu nasu javnost treba uznemiravati – mozda tako uspemo nekako i da je probudimo !
      velika vecina onoga sto se nalazi u prodavnicama nije za jelo…. tuzno ali istinito…. i moze se relativno lako resiti… samo treba da budemo svesni toga da se i hranom izmedju ostalog manipulise – da se ne vodi racuna o ljudskom zdravlju i da ljudi treba da pocnu da razmisljaju svojom glavom… to je uostalom i svrha ovog bloga….
      da li je moje misljenje „neutemeljeno naklapanje“… pa, to mozda i moze da se uzme u razmatranje… ali ja pivo ne volim, kafa bi mozda prosla nekako… moj muz i ja te pozivamo na razgovor…. 🙂

      • Posle kraja poslednje rečenice „moj muž i ja te pozivamo…“ zazvučalo mi je kao da sam pokušao da se „upucavam“ nepoznatoj ženskoj osobi, pa mi došlo malo neprijatno. Naime, do sada uopšte nisam ni razlučio da li se dopisujem sa ženom ili muškarcem. Ono oko čaše piva je trebalo da bude „slika“. Svakako, pozdrav mužu, da ne stekne pogrešno mišljenje o nekom tamo ko se oglašava i piše o vodi…
        Ako se osvrnem na prethodni odgovor meni, ponovo moram da se „zakačim“ za neposredni povod pisanja, a to je nečije piskaranje po FB. U akciju krećemo kada su u pitanju istinite, utemeljene stvari. Uopšteno, u životu. A ne kao u vreme potkazivača, neko nekoga ocrni, pa onda njega bez provere spapče i urade sa njim šta već urade… To se zove inkvizicija. To se zove manipulacija javnošću. To je priča o onom jagnjetu koje je stalno vikalo „Vuk, vuk..:“, pa kada se vuk stvarno pojavio više se niko nije obazirao, mislili sve da se jagnje opet sprda.
        Tužno je što kod nas postoje neupućeni bukači. Nisu njihove priče neminovno idiotarija, nekada ima elemenata u tome, ali pošto momentalno kreću u priču o svetskoj zaveri povodom nekakve neverovatne pojave koja se urotila protiv svekolikog srbaljskog naroda, tog trenutka mi uzaiđu uz onu stvar koju nije pristono pominjati na ovakvom mestu, pogotovo u prisustvu dama. Prema tome, ja bih se ipak klonio tih takvih, koji svetske istine šire putem FB.
        A o pozivu na razgovor… nekome kafa, nekome pivo…

      • pravis mnogo komplikovanih pretpostavki bez pravog razloga… muza pozdravljam u tvoje ime… a sa kime se dopisujes… to ti je u sustini jedna porodicna prica – pisam ja (zensko), ali posle razgovora sa odraslim sinovima, muzem, bratom, ocem, cerkom, sinovcima i komsilukom… iznosim svoje ali cesto i nase vidjenje mnogih pojava… skoro svi smo odavno punoletni, nismo bukaci, ne reagujemo na prvu loptu….
        mozda post na fb nije najsretniji povod za pisanje kad moje oglasavanje procita neko kao ti… ljudi obicno manje detalja zapazaju, a ja gledam da povod za pisanje ni slucajno ne bude nekakva nebuloza… pa prodjem cesto i sa manjim nelogicnostima…
        a kad smo vec kod nelogicnosti – kritikujes sto objavljujem nepotrvrdjene izjave o vodi, a vec u sledecem dahu kazes da ti i tvoja porodica ne pijete vodu koju ja kritikujem…. ali ! ne zelim da ovo predje u prepucavanje… !
        prica o uroti ti je jedna cudna pojava… ako sednes malo sam sa sobom i pogledas sta se desava sve na ovoj nasoj planeti, uocices da su mnoge pojave naizgled medjusobno nepovezane, kad malo sire zahvatis, vidi se da mnogo toga konvergija u priblizno istu tacku…
        sagledaj kroz vise decenija kako je teklo razbijanje Jugoslavije (bez obzira da li je ta Jugosavija za Srbe bila sretno resenje….), pogledaj desavanja u Iraku, Libiji, sada Siriji ( da u najgrubljim crtama pokazemo tacku konvergencije…) vidi se zajednicki imenilac tim pojavama…
        posto mi je fizika bliska, umem da sagledam sta se u fundamentalnim naukama desava (ili ne desava vec decenijama…) i vidim da „znanje“ nije ono sto se u svetu deli… privilegovano je, a skolski sistem nam ne sluzi obrazovanju dece (cerka krece u sedmi, a sinovac na drugu godinu srednje) nego zamajavanju dece i roditelja…. sto opet ima neku svrhu…. i tako – ja tema imam puno… a za pivo i kavu se dogovaramo….
        🙂

      • Pa da, reko sam da kupujemo vodu. I nisam rekao da smatram da je voda iz česme super, moje „pobuna“ je protiv opšteg trenda bukača koji histerično cvile i skiče o skorom smaku sveta, o skorom nestanku vode, o skorom izumiranju, o skoroj kataklizmi… Jebote, pa kada ti ljudi uopšte ŽIVE?! I više smoriše sa histerijom! U tu kategoriju mi spada i priča onog histerika Aleksića, u to se uklapaju proizvođači i prodavci kojekakvih čucesnih filtera za vodu…
        Meni je fizika bliska samo po tome što mi znam neke ljude koji su diplomirali fiziku, ja sam u drugim sferama.
        Eto. A po pitanju hladnog piva – odoh da poručim i da se razladim.
        🙂

      • nema alternative najbolji siste reverzne osmoze i tacka NAPRAVITE SAMI ili pozajmite ili kupite mali kucni aprat ZEPTER edel waser carobna voda SIGURAn EFIKASAN KALITETAN NE KORISTI STRUJU I IMA SVE SERTIFIKATE !!! na tertoriji beograda besplatna prezentacija !!! ZDRAVLJE JE SVE ; ako u vodi ima aluminijuma a ima ga posledica MOZE da bude demencija i alchajmer !! AZBEST MOZE da izazove RAK cancer itd Znate i sami da je aluminijumsko posudje ZABRANJENO !!!! BOLJE SPRECITI NEGO LECITI !!!

  7. Bolje vas našao. Da li vam je bio nekada neko u kući da „promoviše“ filter ili aparat za prečišćavanje vode ? Uzmu vodu iz vaše česme, urade nešto sa njom (npr. puste je kroz filter) i onda dobijemo neku žabokrečinu ? Ne bih da razglabam priču, Zoran je prika u pravu, mada pretpostavljam da i vaše pisanje bloga opet ima neke veze sa posetama stranici i komentarima i reakcijama. Ne kažem da je namerno, ali odabir teme je više nego aktuelan. Ja znam da bi vi voleli da pijete vodu iz česme, a da je uz neki mali detalj „učinite boljom“, ali nažalost to nije realnost. Ne pijete flaširanu vodu ? Tu grešite. Možda je i to lobi, ali taj lobi danas vodi protiv „filteraša“. Poslušajte savete ljudi koji su te teme odavno „prežvakali“. Možete umesto flaširane vode piti izvorsku, pod uslovom da se ta voda redovno kontroliše. Imajte u vidu da je analiza nešto preko 3000 din., pa bi mene redovno (npr. jednom nedeljno) kontrolisanje mog bunara na vikendici koštalo preko 12000 din. mesečno. Znači kupovna je još uvek jeftinija.
    Što se tiče fluora, treba da znate da je on veoma toksičan, osim u mikrokoncentracijama. Kao što reče Zoran, šarajte sa brendovima vode. I mali savet od mene, novine, mediji i sva ta društvena pop kultura (kao fejsbuk) nisu uopšte neki validan izvor tačnih informacija, veoma često čak je i suprotno. Google međutim može da bude, ako znate da tražite na pravi način.
    Srdačan pozdrav.

    • dobro mi dosao Nemke Gari !
      da, sada posle ovih poplava, tema ciste pijace vode je ponovo neocekivano aktuelna…
      javljas se na post od pre dve godine, pa sad razmiljam sta da ti kazem…. tema i razlog za pisanje o vodi je u sustina bila ta, da su nam gradski vodovodi postali neadekvatni i kao takvi izvor opasnosti… da li teba svako od nas da pije flasiranu vodu (na svim deklaracijama stoji da su one fluorisane !) ili treba „gradske oce“ navesti da obnove vodovodnu infrastrukturu – to je vec politicko pitanje… oni bi radije novce trosili na nesto drugo… sto se trenutno jasno vidi…
      – i da, hvala ti na savetima, ali mi zaista smeta pokroviteljski stav koji zauzimas prema meni…. ! niti sam dete, niti sam ovih pola veka boravka na ovoj planeti uzalud protracila – nema potrebe da mi objasnjavas delovanje masovnih medija… – ako sam resila da neku temu obradim na blogu, to je zato sto smatram da za to postoji valjan razlog… mnogo dublji od pukog naglabanja… promene u ovom drustvu moraju negde da pocnu, pa isto tako mogu da pocnu i popravljanjem lokalnih vodovoda… ovaj Narod mora konacno da pocne da vodi racuna o samom sebi, mora da pocne da se organizuje i sredi svoj zivot u svim svojim malim sredinama, a pijaca voda je veoma vazna tema, i moze se uciniti bezbednijom za koristenje…
      obzirom na to da je izgleda prodaja elektroprivrede, voda, zemlje, prirodnih resursa… i mnogo cega vec odavno pocela, vreme je da pocnemo da vodimo racuna o sebi….
      🙂

  8. Au Nedodjija ala si se izlupala….Sta kazes, tvrdoca vode 454? Cega? Mislim koje jedinice? Lol. Pa ondak „elektroliza vode“ kao tehnika utvrdjivanja kvaliteta vode? Lol. Plus, mi sa PMF-a ne idemo po kucama i utvrdjujemo kvalitet vode. Idi bezi. NS voda nije wow ali je zadovoljavajuceg kvaliteta tako da ne siri dezinformacije.

Оставите одговор

