Nedodjija

blog o alternativama…

… pismo nekadasnjeg direktora marketinga Imleka….

24 коментара

moram da kazem da sam ovo pismo dobila na mail i da ne znam da li ga je ovaj bivsi direktor marketing stvarno napisao, ili je napisano u njegovo ime….  ali vecina informacija u njemu je tacna…

Pismo nekadasnjeg direktora marketinga IMLEK-a
“ Nezdrava i biološki bezvredna hrana koja nije za decu:

margarin, paštete, parizer, topljeni sir i viršle.“

Zlatko Šćepanović

Hranu koju ne treba davati svojoj deci jer nije zdrava niti biološki vredna

Podsticaj da napišem ovaj tekst je reklama na televiziji u kojoj se
pojavljuje popularni pevač Željko Joksimović i preporučuje margarin
deci za jelo, pod sloganom zdrave hrane. Margarin nije nikako zdrava
hrana, to je potpuno veštačka i biološki bezvredna hrana, jer se
sastoji od vode, lošeg ulja i gomile umetnutih i veštačkih konzervansa
i stabilizatora, veštačkih boja, veštačkih vitamina i veštačkih aroma.

Reklamirati margarin kao zdravu hranu je potpuno licemerje, zavodjenje
i manipulacija potrošačima, kao i zdravljem nacije. Margarin je
veštačka i loša kopija maslaca, butera, i nikako se ne može
izjednačavati sa prirodnim proizvodom. Naravno, ne radi to Željko
Joksimović namerno i svesno, on to radi za pare proizvodjača margarina
koji to proizvodi i nama prodaje upakovano u lažnu priču i tvrdnju.

Ista moja zemrka se odnosi i na prevarantsko i manipulativno
reklamiranje viršli, parizera i pašteta kao zdravog doručka i zdrave
hrane za decu.

Svestan sam da nikakvo regulatorno telo a ni Asocijacija za zaštitu
potrošača neće moći da se izbori sa medijskim lažima i da ovakve
spotove kao obmanjujuće skine sa tv ekrana, pa sam rešio da napišem
ovaj tekst. Svestan sam i da će mnoga deca i mnogi roditelji ili
staraoci dece biti žrtve ovakvih reklama i propagandnih poruka i
svojoj će deci mirne savesti davati lošu i nezdravu hranu, verujući da
je sve istina što se tvrdi u medijima. Zato i pišem ovaj tekst, makar
za malobrojne koji će ga pročitati i razmisliti o njemu i hrani koju
daju svojoj deci.

Kako se pravi topljeni sir, pašteta, viršla i industrijska hrana

Pre 10-ak godina sam se zaposlio kao direktor marketinga u Imleku.
Prvih dana sam obilazio fabriku. Kolege su me odvele do Topione sira.
Ušao sam u zgradu i u veliku sobu, svu u keramičkim pločicama. Na sred
velike sobe, na podu, naspram uredjaja za topljenje, stajala je velika
gomila nabacanih pokvarenih sireva. Sirevi su svi bili iz asortimana
Imlek-a, bili su raznih dimenzija i vrsta, deformisani, sasušeni,
zeleni i beli od budji i plesni koja se uhvatila na njima, neki su
bili naduti od procesa vrenja koji je počeo da se odvija u njima na
sobnoj temperaturi i pored izvora toplote. Gomila užegle hrane za
bacanje. Smeće.

Upitao sam kolegu: „Da li su ovi sirevi za bacanje?“

Kolega mi je odgovorio: „Ne, ne nikako. Ništa se kod nas ne baca.
Ovo su sirevi iz povraćaja iz prodavnica, koji su se pokvarili, oštetili
ili im je istekao rok trajanja, i koji se ovakvi kakve vidite
stavljaju u topionik, istope se, i onda se mlečna mast i protein iz
njih procedi, dodaju se začini i sve to ide u kalupe za topljeni sir.
Od te mase dobijamo topljeni sir, one male trougliće sira za dečiji
doručak, ono što se popularno zove „Zdenka sir„.

Od tog dana, mi nikada nismo više kupili topljeni „zdenka“ sir niti
moja deca znaju šta je topljeni sir. Istovetan proizvod topljenom siru
je i sir za sendviče u listićima, koji se pravi na isti način i koje
takodje ne kupujemo deci za ishranu.

Isto mišljenje i naš stav prema nezdravoj hrani se odnosi i na
paštetu, parizer i na viršle, proizvode koji se na sličan način
dobijaju od otpadaka životinja u industriji prerade mesa. Mesna
industrija sve iznutrice, kožu, nokte, papke, creva, žile, salo,
masnoće, kosti, ligamente, i svo ono manje kvalitetno meso životinja,
fino samelje do neprepoznavanja, doda povrće, soju i začine, plus
konzervanse i stabilizatore, i upakuje to kao ukusnu namirnicu zvanu
pašteta, parizer i viršla. Osim veštačkih aditiva problem takve hrane
je i gomila soli koja se stavlja u preradjevine da bi se iste održale
od brzog kvarenja….

ne znam ko je napisao pismo, ali informacije su tacne…..  😦

Аутор: nedodjija

blog o zivotnim alternativama...

24 thoughts on “… pismo nekadasnjeg direktora marketinga Imleka….

  1. auuu danas si baš sastavila ogavne postove 😦 Katastrofa je na šta smo spremni zbog profita…

  2. E, baš ti hvala što si ovo postavila. Često se pozivam na ovaj tekst, mislim da je objavljen na neko blogu, ali mi je bilo žao što ga nisam sačuvala.A od kako sam ga pročitala, izbacila sam nes kafu iz upotrebe, zdenku ionako ne volem, a s viršlama i margarinom sam davno raskrstila. Radije jedem pekmez i leba ili mast i lebac, ajvar i leba, nego paštetu, margarin itd….

  3. Sve je poznato moja Nedodjio, a opet kad procitas na jednom mjestu – iznova se zgrozis!! Uzas!

  4. Jedan moj rodjak koji je neko vreme radio u nekom pogonu koji proizvodi virsle, taj proizvod nikada ne jede. Kada sam ga pitao zasto, sa gadjenjem je rekao“Veruj mi, ne zelis da znas…“

  5. Није проблем у квалитету хране. Она не ваља. И знамо то већ дуго…Проблем је у потреби за конфором и лагодношћу, тј. у (не)одговорности родитеља према здрављу своје деце.
    Наиме, нико нас не присиљава да конзумирамо такву храну, осим тежње родитеља да без много муке нахране децу храном коју није потребно припремати.

    • pa….. aj` sad sa stanovista roditelja koji rade puno i imaju malo vremena koje mogu da provedu sa decom…. nabavka hrane i njena priprema nisu vremenski mala stavka… sta odabrati: provesti vreme sa decom ili u pripremi hrane….
      a sa druge strane imamo veliki broj roditelja koji nemaju dovoljno para (a cesto ni znanja) da nabave valjanu hranu …
      odgovornost je drzave da obezbedi ispravan izvor hrane i vode za stanovnistvo… a ne pojedinaca… tako ne funkcionise… druga je stvar kako ko uspe da se snadje onako pojedinacno… ali i pored sve volje da nadjem sebi parce zemlje i da znam kako da odgajim dobru hranu… to tesko moze da se izvede u velikoj gradskoj sredini… a ako nisam u gradu, kako da obezbedim deci skolovanje, bolesnima lekare… i jos mnogo toga….
      slazem se da postoji i pojedinacna odgovornost ljudi koji mogu da biraju… ali imamo previse onih koji nemaju izbora !

  6. Interesantno je da svi pričaju istinu tek kad postanu bivši i još očekuju poštovanje umesto robije.

  7. „Kada sam to vide, istog trenutka sam podneo ostavku na mesto direktora Marketinka Imleka“ …. ne vidim tu rečenicu ovom bedniku.

  8. umesto kafe koristite cikoriju koja je mnogo zdavija

Оставите одговор

