Nedodjija

blog o alternativama…

inicijativa: besplatan javni prevoz…

2 коментара

Zašto besplatan javni prevoz?

 

Brutalna socijalna, humanitarna, ekonomska, ekološka, energetska i politička kriza u kojoj se nalazimo najozbiljnije preti opstanku svih nas. Dok se 1% prebogatih pojedinaca neumesno bogati na naš račun, gola egzistencija nas, 99% gradjana Srbije je dovedena u ozbiljnu opasnost.

Umesto da svoju pažnju usmere na obezbeđivanje minimuma životnih uslova za sramno osiromašeni deo gradjana, pažnja te političko-ekonomske mafije koja čini 1% Srbije usmerena je sada na bogaćenje kroz privatizaciju i kontrolu svih, za nas 99% gradjana, strateški važnih industrija, vitalnih javnih službi neophodnih za normalno funkcionisanje našeg društva i državnih i elektronskih medija neophodnih za objektivno informisanje i slobodnu razmenu informacija. Jedan od poslednjih takvih pokušaja je preuzimanje kontrole na našim javnim prevozom od strane privatnog konzorcijuma APEX, poynatijeg kao „Bus Plus.“

Umesto da inovacijama i drugim načinima obezbede izvore finansiranja javnog kolektivnog prevoza i time obezbede mobilnost i uključivanje socijalno najugroženijih, pomognu zapošljavanje, podstaknu razvoj malih i srednjih preduzeća, smanje zavisnost naše države od fosilnih goriva i spoljnotrgovinski deficit, smanje daljnje ekološko zagadjivanje oni ovo naše javno preduzeće žele da privatizuju.

Lažu nas da je nemoguće obezbediti potpuno besplatan javni prevoz za sve gradjane, to jest, da je nemoguće obezbediti još 30% sredstava čime bi gradski i prigradski prevoz bili 100% javno finansirani.. Takvih primera ima na desetine, širom sveta, u razvijenijim zemljama, ali i u zemljama daleko nerazvijenijim od naše, u gadovima kao što je Beograd ali i u mnogo manjim sredinama.

 

 

Za više informacija posetite: www.freepublictransports.com
U narednom periodu planiramo da predstavimo sve uspešne projekte besplatnog javnog prevoza, to jest, 100% javno finansiranog javnog prevoza i da i mi stvorimo jedan takav. Zato vas pozivamo da nam se pridružite i da nam pošaljete sve ideje, studije i podatke kojima raspolažete.

Vreme ja da se svi zajednički aktiviramo i hitno započnemo izgradnju tog socijalno ravnopravnijeg, humanijeg, pravednijeg i održivog društvenog uredjenja . Vreme je da pod hitno započnemo kompletan redizajn aktuelnog političkog, socijalnog i ekonomskog“sistema“.
Nekada su za slobodno kretanje ovim gradom bili potrebni ausvajsi, danas je kontrola kretanja građana višestruko unapređena uvođenjem BUSPLUS sistema kontrole i naplate u gradskom prevozu. Sloboda kretanja u milionskom gradu je isto što i sloboda kretanja van njega. Ukoliko nemamo tu slobodu, mi i nismo slobodni građani već smo zatočenici jednog grada.

Javni gradski prevoz je naš prevoz. To je javno, zajedničko dobro svih građana, nastalo iz vitalne potrebe za kretanjem u urbanim uslovima i toj potrebi treba i da služi. Ogromna sredstva koja se koriste za skupe sisteme naplate i kontrole, treba uložiti u razvoj besplatnog gradskog prevoza za sve građane, to jest, pronaći dodatne izvore finansiranja javnog prevoza kroz oporezivanje istih onih 1% koji zaradjuju enormne svote novca na naš račun, kao i drastičnim smanjenjem troškova javnih službenika i administracije. Isto važi i za novac koji se dobija od reklama koje prekrivaju površine na stajalištima, spoljnim i unutrašnjim delovima vozila.

Besplatni javni prevoz, to jest, 100% javno finasiran gradski i prigradski prevoz, je način da se izvrši pravičnija preraspodela bogatstva u društvu, jer ogromna većina korisnika tog prevoza pripada kategoriji stanovništva koja je ozbiljno ugroženo. Besplatni javni prevoz za sve građane je način i da vazduh u gradu bude čistiji, a grad mirniji i manje bučan, jer bi mnogo manje ljudi, vođeno materijalnim interesom, koristilo automobile u svakodnevnom odlasku na posao i nazad.

Mi, koji smo deo nas 99% Srbije, obični ljudi ovoga grada, koje možda svaki dan srećete u svom komšiluku, na ulici, u parku ili gradskom prevozu, verujemo, da je došao trenutak, za sve koji žele da budu slobodni da podignu svoj glas i zatraže svoja osnovna prava. Mi verujemo da je sveukupna društvena i građanska solidarnost pokretačka snaga promena. Mišljenje da ce novac, nezajažljiva pohlepa za moći, ili beskrupulozno takmičenje medju ljudima doneti boljitak, neće proizvesti ništa novo osim mnogo više istog što i dosad.

Mali smo ljudi za velike ideje, i imamo skrivenu snagu jer svi zajedno možemo da napravimo ogroman broj broj malih koraka, ako verujemo u ispravnost onoga za šta se borimo.

http://www.99posto.org/srpski

Stvaramo svet po meri svih gradjana, pridruži se ovoj incijativi :

http://www.facebook.com/pages/Kampanja-Besplatan-Javni-Prevoz-Stop-Bus-Plus-99-Srbije/239905709422576?sk=wall

 

U narednom periodu planiramo da predstavimo sve uspešne projekte besplatnog javnog prevoza i da i mi stvorimo jedan takav. Zato vas pozivamo da nam se pridružite i da nam pošaljete sve ideje, studije i podatke kojima raspolažete.

Vreme ja da se svi zajednički aktiviramo i hitno započnemo izgradnju tog socijalno ravnopravnijeg, humanijeg, pravednijeg i održivog društvenog uredjenja . Vreme je da pod hitno započnemo kompletan redizajn „sistema“.

Možete nas kontaktirati na email: besplatan_javni_prevoz@99posto.com

 

UPUTSTVO ZA ONE KOJI BOJKOTUJU BUS PLUS – UPUTSTVO O VAŠIM PRAVIMA, PRAVIMA KONTROLORA I KOMUNALNE INSPEKCIJE!

 

 

Ovo je kratko uputstvo o pravima kontrolora i komunalne inspekcije u slučaju da se vozite bez karte zato što nemate novca ili u slučaju da bojkotujete plaćanje harača privatnom konzorcijumu Bus Plus za korišćenje našeg javnog prevoza!

 

Kontrolor nema pravo:

 

  • da legitimiše putnike, to pravo prema zakonu ima isključivo policija i komunalna policija
  • da bude grub ili bezobrazan
  • da pretresa putnika
  • da maloletnicima insistira da mu pokažu dokumenta

 

  • da prisili putnike da plate kaznu bilo kakvim verbalnim ili fizičkim napadom
  • da naredi vozaču da zatvori vrata da putnik ne bi mogao da izađe napolje
  • da upotrebi bilo kakvu silu da bi sprečio putnika da napusti vozilo do dolaska komunalne policije
  • da na bilo koji način dođe u fizički kontakt sa putnikom, svaki takav čin se tretira kao pokušaj protivpravnog narušavanja slobode kretanja ljudi na javnom mestu

 

Kontrolor ima pravo:

 

  • da ponudi putniku koji je bez karte da plati kaznu, što putnik moze da odbije jer niko osim sudije za prekršaje nema zakonsko pravo da kaznjava građane za bilo kakve postupke
  • da pozove komunalnu policiju, što je trenutno malo verovatno usled ograničenosti kapaciteta tog represivnog aparata

 

Ukoliko ipak dođe do situacije da je komunalna policija u pratnji kontrolora, ili da putnik nije imao vremena da napusti vozilo pre nego što se komunalna policija pojavila

 

Komunalna policija nema pravo:

 

  • da podatke iz ličnih dokumenata putnika da na uvid kontroloru
  • da privodi u stanicu bilo kojeg putnika kome je moguće ustanoviti identitet

 

Komunalna policija ima pravo prema zakonu:

 

  • da izvrši proveru identiteta putnika a na dva načina: uvidom u ličnu ispravu ili na osnovu izjave lica čiji se identitet proverava
  • da na osnovu podataka o identitetu putnika, koji je dobila od putnika, podnese prijavu sudiji za prekršaje
  • da pretrese građanina ukoliko postoji “opravdan” povod, pretres mora vršiti lice istog pola
  • da pozove “pravu” policiju, da im pomogne ukoliko to nađu za shodno.

 

Zaključak: Niste ni u kakvoj obavezi da (ukoliko nemate kartu) kontrolorima date dokumente niti da eventualno pokažete svoju kartu. Kontrolori su ovlašćea lica BUS PLUSa i nemaju pravo da legitimišu putnike. Ne dozvolite kontroloru da vam uzme dokumente jer za to nema prava. To je krivično delo za koje može biti tužen. Kontrolor vas ne sme zadržavati niti izbaciti iz vozila. Jedino što mogu je da pozovu komunalnu inspekciju (ali nemaju službeni telefon), a njima ste obavezni da date identifikaciju. Komunalni inspektor NE SME vaše podatke da prenese kontroloru, može samo da vam napiše mandatnu kaznu.

 

Kontrolori se ne smeju ponašati nasilno, niti vam smeju pretiti. Ak slučajno počne da se ponaša neprimereno, snimite ga svojim telefonom ili zamolite da to uradi neko od putnika. To je dovoljan dokaz za krivični postupak:)BOJKTOT BUS PLUSa! JA NEPLAĆAM OVU PREVARU, NEMOJ NI TI! 

 

Zakoni  koje možete dodatno pročitati:

 

ZAKON O LIČNOJ KARTI:

http://www.mup.rs/cms/resursi.nsf/Zakon%20o%20licnoj%20karti-1.pdf

 

ZAKON O KOMUNALNOJ POLICIJI (obratite pažnju na članove 16 i 19 i 21.)

http://www.mojepravo.net/propisi/srbija/zakon_o_komunalnoj_policiji.html

 

ZAKON O POLICIJI:

http://www.ccmr-bg.org/upload/document/zakon_o_policiji_republike_srb.pdf

 

ZAKON O PREKRŠAJIMA (ova verzija ne sadrži  izmene objavljene u Sl glasnik 11/2009. Tu verziju zakona nismo uspeli da nađemo):

http://www.pravni-fakultet.info/assets/zakoni/zop.pdf

 

ZAKONIK O KRIVIČNOM POSTUPKU (najnovija verzija)

http://paragraf.rs/propisi/zakonik_o_krivicnom_postupku.html

 

 

Članak  Ko sme da nas legitimiše? možete pročitati  ovde

Advertisements

Аутор: nedodjija

blog o zivotnim alternativama...

2 thoughts on “inicijativa: besplatan javni prevoz…

  1. Zašto besplatan javni prevoz, pa to je svakom jasno, jer iz buđeta uzimaj novac za tu uslugo, problem je u tome što se ne nameski troši, pošto ta nenamenska potrošnja vekovima vunkcioniše na radost trošađija u gradili su uveli i novinu Bus Plus. Kad je bal,nek je bal.
    Dok ima ovaca ima i vune, pazi sad. dok ima vune ima i đempera,
    pozz. DRAGANešković

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s